Prvi videosastanak projektnih partnera koji sudjeluju u međunarodnom eTwinningovom projektu “If the AI is the Answer, What’s the Question?“ održan je 4. studenoga 2025. u večernjim satima. Učiteljica hrvatskoga jezika Silvija Švelinger i učitelj informatike Goran Podunavac s kolegama iz europskih škola dogovorili su plan provedbe aktivnosti, raspored sastanaka i načine suradnje.

Cilj projekta je pomoći učenicima razumjeti umjetnu inteligenciju kao alat za učenje, istraživanje i kreativnost, a ne kao prečac za varanje na ispitima, pisanje domaćih zadaća ili prijetnju budućnosti obrazovanja. Sudjelovanjem s vršnjacima iz četiri europske zemlje (Cipar, Češka, Slovačka i Turska), učenici sedmih i osmih razreda iz Kneževa i Popovca će razvijati kritičko razmišljanje, digitalnu pismenost i suradničke vještine.
Tijekom studenoga učenike očekuju početne aktivnosti projekta. Najprije će ispuniti digitalni upitnik o svojim znanjima, iskustvima i stavovima prema umjetnoj inteligenciji, a zatim će se na Padletu predstaviti na kreativan način: izradom vlastitih AI avatara i akrostihnih pjesama pomoću alata CloudVya AI Acrostic Poem Generator. Ove će aktivnosti poslužiti kao uvod u temu umjetne inteligencije i pomoći učenicima da bolje razumiju kako umjetna inteligencija može postati alat za učenje, kreativnost i suradnju.
Tijekom nastavne godine učenike očekuju tri glavne međunarodne suradničke aktivnosti:
- AI Eurosong – učenici će uz pomoć umjetne inteligencije osmisliti i izvesti vlastite pjesme;
- AI baza alata za učenje – učenici će istraživati i predstavljati korisne AI alate te snimati kratke upute o njihovu korištenju u obrazovanju;
- Digital Future Magazine 2040 – kroz rasprave i zajednički rad učenici će osmisliti digitalni magazin kojim će prikazati svoju viziju svijeta 2040. godine.
Sve aktivnosti pratit će stalno kritičko promišljanje o ulozi umjetne inteligencije i njezinu utjecaju na učenje, stvaralaštvo i svakodnevni život. Projekt traje do svibnja 2026. godine. Planirana je završna videokonferencija uz predstavljanje zajedničkih rezultata učenika svih partnerskih škola.



