Dan planeta Zemlje

Datum objave: 25. travnja 2024.

I ove godine, 22. travnja, u Osnovnoj školi Popovac organizirane su brojne aktivnosti za učenike kako bi proslavili Dan planeta Zemlje. U njihovoj međunarodnoj ekoškoli zelene aktivnosti imale su zajednički nazivnik – podizanje svijesti učenika o ekološkim izazovima s kojima se suočava naš planet. Mladi Baranjci itekako su svjesni da živjeti zelenije i održivije nije samo važno za današnju generaciju, već i za sve buduće generacije. Učitelji i stručni suradnici trude se promicanjem održivog načina života, stvoriti svijet u kojem će budući naraštaji imati zdraviju, prosperitetniju i održiviju budućnost.

Učenici šestoga razreda na satu Hrvatskog jezika su, uz pomoć učiteljice Lidije Marković, svladali vještinu pisanja haiku poezije te su svoje radove izložili na panou u holu škole. Izloženi haiku radovi predstavljaju raznolikost tema i kreativni izričaj učenika, odražavajući njihovu interpretaciju i osjećaje prema prirodi i okolišu. Ova aktivnost potaknula je kreativnost učenika te promovirala ljubav prema poeziji i prirodi. Pano je postavila i ukrasila učiteljica Martina Trčak Zemljak.

Učenice petoga razreda u Područnoj školi Kneževo povezale su ekologiju i nastavu Hrvatskoga jezika. Napisale su ekopjesme koje potiču svijest o zaštiti okoliša te na kreativan način izrazile ekološke probleme i ideje za njihovo rješavanje. Potom su napisane pjesme analizirale s učiteljicom Silvijom Švelinger i ponovile liriku kao književni rod prepoznavajući simbole, pjesničke slike, metafore i poruke vezane uz ekologiju. Aktivnost je završena izradom vaze s cvijećem koristeći živo cvijeće. Raspravljalo se o recikliranju, uporabi prirodnih materijala te brizi o biljnom svijetu. Navedene aktivnosti ne samo da povezuju nastavu Hrvatskoga jezika s ekologijom već i potiču učenike na angažman i aktivno sudjelovanje u zaštiti okoliša.

Dan planeta Zemlje donio je učenicima četvrtog razreda iz Popovca dublje razumijevanje važnosti brige o planetu za sve buduće generacije. Razvijanje ekološke svijesti kod djece i mladih ključno je za stvaranje budućih generacija koje će biti odgovorne prema okolišu i održivom razvoju. Neke su od njihovih ekoporuka: “Koristi višekratne slamke!”, “Recikliraj otpad!”, “Koristi višekratne vrećice u kupovini!”, “Koristi štedne žarulje!”, “Hodaj, bicikliraj!”, “Razumno koristi pitku vodu!” i “Proslijedi stare igračke i odjeću!”. Likovni radovi učenika, nastali pod mentorstvom učiteljice Ivane Vrbek Mesić, prikazuju njihovu angažiranost i kreativnost u promicanju ekoloških vrijednosti.

Učenici predmetne nastave Područne škole Kneževo, pod mentorstvom učiteljice Ane Kolund, izradili su nekoliko edukativnih plakata, aktivno sudjelovali u sadnji ružmarina u školskom dvorištu te s entuzijazmom prionuli čišćenju okoliša škole. Navedene aktivnosti nisu samo potaknule ekološku svijest, već su i promovirale timski rad i odgovornost prema zajednici.

Na satima Informacijske i digitalne kompetencije te Informatike, pod mentorstvom učitelja Gorana Podunavca, učenici petoga i šestoga razreda istražili su na internetu inspirativne citate te osmislili vlastite poruke koje su osvanule na njihovim digitalnim posterima. Ova aktivnost potaknula je učenike na razmišljanje o načinima na koje mogu doprinijeti zaštiti Zemlje. Osim toga, korištenje digitalnih alata za izradu postera dodatno je razvijalo učeničke digitalne vještine i kreativnost. Neki od njihovih radova su isprintani i nalaze se na postavljenoj izložbi u školskoj knjižnici. Možete ih pogledati u ovoj kolekciji.

Učenici koji pohađaju izvannastavne aktivnosti „Biblija u svakodnevici“ i „Svjetionici vjere“ intenzivno od početka školske godine jačaju svijest o očuvanju okoliša. Pod mentorstvom vjeroučiteljice Sanje Kopunović Legetin, razne aktivnosti provode kao sudionici eTwinningovog projekta „Živimo zelenije i održivije 2“ te programa „Činimo dobro Otiskom srca“ DoGood People. Uporište za očuvanje prirode pronalazili su u Bibliji te nastojali svojim primjerom svijetliti drugima. Promišljanja su dočarali likovnim uratcima, a konkretnu brigu iskazali su čišćenjem okoliša, razvrstavanjem otpada, sadnjom stabla, hranjenjem ptica tijekom zimskog perioda, poklanjanjem odjeće, štedeći električnu energiju itd. Za svoja nastojanja dobili su certifikat, a stečene navike nastoje i dalje provoditi. S ponosom su dočekali obilježavanje Dana planeta Zemlje, radosni što su vlastitim snagama doprinijeli očuvanje zajedničkog doma kojeg su naslijedili od predaka, ali i posudili od potomaka.

Obilježavanje Dana planeta Zemlje u maloj baranjskoj školi omogućava svim učenicima kontinuirano učenje o očuvanju okoliša i ekološkim problemima, potiče svijest o utjecaju pojedinca na okoliš i ohrabruje ih da se pridruže brojnim ekološkim inicijativama. Osim toga, promiče se promjena ponašanja prema održivijem životu te jača osjećaj solidarnosti i odgovornosti prema prirodi. U ekoškoli s platinastim statusom, takva obilježavanja nastavak su uspješnog dugogodišnjeg rada. Naime, svojim djelima mladi Baranjci dokazuju da proslava Dana planeta Zemlje za njih nije samo jednodnevni događaj. Učenici i djelatnici škole zajedničkim snagama uspješni su ambasadori očuvanja prirode, čime doprinose boljoj budućnosti za sve stanovnike svijeta.

Pročitajte još…

Obilježen Dan sjećanja na žrtve Vukovara i Škabrnje

Obilježen Dan sjećanja na žrtve Vukovara i Škabrnje

Danas su učenici naše škole, zajedno s učiteljima, zapalili svijeće kod spomenika žrtvama Domovinskog rata u Popovcu i Kneževu, u znak sjećanja na žrtve Vukovara i Škabrnje. Učitelj Željko Predojević održao je kratko predavanje o važnosti obilježavanja ovog dana,...

Naša škola čini razliku

Naša škola čini razliku

Povodom Svjetskog dana siromašnih ljudi, koji se svake godine obilježava 17. studenoga, učenici, njihove obitelji i djelatnici naše škole prikupili su materijalna sredstva te u mjesnoj trgovini kupili prehrambene i higijenske proizvode za socijalnu samoposlugu....

Razmjena iskustava s kolegama iz Jasenovca

Razmjena iskustava s kolegama iz Jasenovca

Djelatnici Osnovne škole Jasenovac danas su boravili u našoj školi kako bismo međusobno razmijenili dosadašnja iskustva u Eksperimentalnom programu „Osnovna škola kao cjelodnevna škola: Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja“. Srdačno su...

Skip to content