Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje

Objavljeno: 17. studenoga 2025.

U OŠ Popovac i područnim školama dostojanstveno smo obilježili Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje nizom promišljenih i kreativnih aktivnosti kojima su učenici iskazali poštovanje prema stradalima te naglasili vrijednosti mira, hrabrosti i zajedništva.

▪️Učenici izbornog A2 programa potpore Likovna kultura, s učiteljicom Ivanom Vrbek Mesić, slušali su priču o hrabrosti i zajedništvu, iznosili svoje poruke mira te izrađivali „Svijeće mira“ kao simbol sjećanja i nade. Kroz likovni rad izrazili su zahvalnost prema onima koji su dali život za slobodu.

▪️U šestom razredu, pod vodstvom učiteljice Anite Raguž, učenici su pogledali isječak iz filma Bitka za Vukovar, razgovarali o simbolima grada te radili u skupinama. Prikazivali su simbole crtežom i izrađivali papirnate svijeće u aktivnosti „Svjetlo u prozoru“, na koje su ispisivali poruke mira i sjećanja. Završili su zajedničkim postavljanjem svijeća i razmjenom dojmova.

▪️Učiteljica Ana Vuksanović u PŠ Branjina obilježila je dan s učenicima 1. i 3. razreda. Prvaši su kroz aktivnost „Mir u slikama“ izražavali što za njih znači mir, dok su trećaši čitali i interpretirali pjesmu „Vukovar“ Tina Kolumbića te zapisivali svoje poruke mira. U zajedničkoj aktivnosti pastelnim su tehnikama dovršavali motiv Vukovarskog vodotornja – simbola snage i ustrajnosti.

▪️Učiteljica Laura Lišnić s učenicima 2. razreda izradila je prezentaciju o miru i poštovanju te digitalne svijeće u Paintu, kojima su simbolično iskazali sjećanje.

▪️Učenici 4. razreda OŠ Popovac, s učiteljicom Ankicom Ostojić, obilježili su Dan sjećanja slušanjem pjesme „Stoji grad“, razgovorom o hrabrosti i važnosti mira te izradom likovnog rada „Svjetlo za Vukovar“. Sat je zaključen zajedničkom porukom „I u našem srcu svijetli Vukovar“, a njihovi su radovi izloženi na školskom panou.

▪️Učiteljica njemačkog jezika Leona Sakač s učenicima 4. i 5. razreda provela je kviz „Vukovar – das Symbol des Mutes“, kroz koji su učenici na njemačkom jeziku učili o simbolici grada. Nakon kviza crtali su likovni rad na temu „Moj pogled s Vodotornja“, promišljajući kako danas izgleda pogled s jednog od najprepoznatljivijih simbola Vukovara.

▪️Učenici viših razreda i učiteljica Lidija Marković nastavni sat Hrvatskoga jezika započeli su minutom šutnje. Nakon toga pogledali su dokumentarni film o bitki za Vukovar što ga je odobrilo Ministarstvo obrane RH. Poslije je učiteljica Lidija pročitala nekoliko priča iz knjige Siniše Glavaševića ” Priče iz Vukovara”. Nakon toga slušali su nekoliko pjesama posvećenih Vukovaru.

▪️Učenici 7. razreda u Popovcu, uz učiteljicu Sanju Vuksanović Čančar, na Satu razrednika razgovarali su o povijesti Vukovara, ulozi grada u Domovinskom ratu i njegovim simbolima. Svaki je učenik izradio digitalni poster s vlastitim porukama mira, a potom su svi zajedno riješili Wordwall kviz na temu Vukovara u Domovinskom ratu, provjeravajući i produbljujući svoje znanje.

▪️Učenici u Kneževu, pod vodstvom učitelja Željka Predojevića, obilježili su Dan sjećanja izvanučioničkom nastavom. Posjetili su spomenik Domovinskog rata, čitali imena poginulih mještana, zapalili svijeće te razgovarali o tome kako zajednica prenosi sjećanje na rat i što je važno ostaviti budućim generacijama. Nakon posjeta spomeniku učenici 6., 7. i 8. razreda izrađivali su digitalni poster kako zajednica pamti žrtve Domovinskog rata na integriranom satu Povijesti i Informatike s učiteljem Goranom Podunavcem.

▪️Tijekom sati Vjeronauka s vjeroučiteljicom Sanjom Kopunović-Legetin učenici su pogledali kratki dokumentarni film “Bitka za Vukovar” te iznijeli vlastita saznanja koja su stekli slušajući priče svojih predaka koji su preživjeli rat. Proučili su najvažnije simbole Vukovara i Škabrnje, a zatim ih kroz likovno stvaralaštvo na kreativan način i prikazali. Oblikovali su i izrekli molitvu za poginule kao i za sve preživjele, da im Bog daruje mir u srcu, snagu oprosta te utjehu i snagu u nošenju njihova teškog križa.

▪️Pod izvannastavnom aktivnosti B1 – GameLab, koju vodi učiteljica Silvija Švelinger, učenici su obilježili Dan sjećanja usporedbom timskih taktika iz Fortnitea sa stvarnim ratnim situacijama, proučavali su elemente suradnje, obrane i strategije te ih povezivali s obranom Vukovara. Na karti bojišta osmislili su moguće obrambene i napadne položaje te raspravljali o sličnostima i razlikama između virtualne igre i stvarnog rata. Aktivnost je zaključena razgovorom o etičkim aspektima ratnih videoigara i važnosti odgovornog razumijevanja povijesnih događaja.

Zajedničkim radom, znatiželjom i iskrenim dječjim izrazom naši su učenici i učitelji pokazali koliko je važno čuvati uspomenu na Vukovar te graditi mir, solidarnost i razumijevanje među generacijama.

Više fotografija pogledajte OVDJE!

Skip to content