Dani Erasmusa u Osnovnoj školi Popovac

Objavljeno: 18. listopada 2025.

U okviru Dana Erasmusa i Erasmus+ projekta “What’s STRONG With You?”, u Osnovnoj školi Popovac provedene su raznovrsne aktivnosti koje povezuju mindfulness, kritičko mišljenje, kreativnost, praktično učenje i interkulturalno razumijevanje.

Učiteljica hrvatskoga jezika Silvija Švelinger s osmašima u Kneževu osmislila je „Kutak smirenosti“ – plakat s porukama o tome što učenicima pomaže kad su pod stresom, obogaćen QR kodovima koji vode do kratkih mindfulness vježbi. Aktivnost je inspirirana iskustvima s njezine mobilnosti na Tenerifima.

Stručna suradnica školska knjižničarka Marijana Kuna provela je radionicu „Pronađi svoj đir – budi kreativan i pokreni se!“ u okviru izvannastavne aktivnosti Mladi poduzetnici, kojom su učenici potaknuti da izraze svoju kreativnost kroz praktičan rad i zajedničko stvaranje.

Stručna suradnica edukacijska rehabilitatorica Dunja Tomić i učiteljica Lidija Štimac vodile su mindfulness radionicu rukotvorina, gdje su učenici razredne nastave kroz heklanje i stvaranje rukama razvijali strpljenje, fokus i unutarnji mir.

Učiteljica Laura Lišnić provela je mindfulness aktivnost „Savjestan klik – razmišljam prije nego kliknem“ na satu Informatike, u kojoj su učenici učili kako svjesno i sigurno koristiti tehnologiju, razvijajući digitalnu odgovornost, emocionalnu svjesnost i sposobnost „pauze prije akcije“.

Učiteljica Anita Raguž održala je sat Engleskoga jezika na temu „Friends Online“, koji je integrirao ciljeve Dana Erasmusa: mindfulness, kritičko mišljenje i interkulturalnost. Učenici su kroz vježbu „Mindful minute“ osvještavali zahvalnost za prijateljstva, analizirali tekst o online prijateljima te raspravljali o prednostima i rizicima digitalne komunikacije. Aktivnost je završila refleksijom i porukama za „Erasmus kutiju ideja“.

Učiteljica Ivana Vrbek Mesić osmislila je kreativnu aktivnost „Kazalište sjena – Bajkama dajemo suvremeni završetak“, u kojoj su učenici 2. razreda izrađivali štapne lutke, pisali novi tekst prema bajci „Ružno pače“, uvježbavali glumu i pokrete lutaka te izveli i snimili predstavu u kazalištu sjena. Kroz igru i dramsko izražavanje učenici su razvijali timski duh, izražajnost i maštu.

Učiteljica Suzana Vencl povezala je Erasmus dane i Dane kruha na satu Glazbene kulture. Učenici 8. razreda tražili su tekstove na zadanu temu, a zatim ih uz pomoć umjetne inteligencije i alata Sunouglazbili u različitim glazbenim stilovima. Sat je spojio kreativnost, digitalne vještine i umjetnost, a nastale su originalne pjesme koje su oduševile razred.

Učiteljica Ana Vuksanović provela je u Područnoj školi Branjina radionicu „Moje snažno 3D stablo“, u kojoj su učenici 1. i 3. razreda otkrivali svoje osobne snage poput hrabrosti, empatije, upornosti i znatiželje. Svoje su vrline zapisivali na listove stabla te pomoću 3D olovaka izrađivali vlastita stabla snage. Radionica je potaknula samopouzdanje, emocionalnu pismenost i osjećaj pripadnosti, a šareno 3D stablo postalo je simbol zajedništva i rasta.

Učiteljica Daniela Hmura priprema učenike 2. i 3. razreda iz Popovca za sudjelovanje na Danu obitelji, u kojem će učenici predstaviti aktivnosti povezane s projektom “What’s STRONG With You?”. Sudjelovanje učenika i roditelja dodatno jača suradnju i osjećaj zajedništva unutar školske zajednice.

Vjeroučiteljica Sanja Kopunović Legetin vodila je aktivnosti „Svjetionici vjere“ i „Ruke dobrote“, kroz koje su učenici istraživali duhovnu i kulturnu baštinu Europe. Upoznali su svece zaštitnike europskih zemalja, njihove simbole i vrijednosti koje povezuju narode našeg kontinenta. Preveli su i ispisali molitvu „Oče naš“ na odabranim europskim jezicima, istražujući jezičnu i vjersku raznolikost Europe. Sve su spoznaje i kreativne radove oblikovali u digitalnom alatu Canva, stvarajući digitalnu prezentaciju koja prikazuje bogatstvo vjere, kulture i zajedništva europskih naroda.

Učitelj Danijel Akerman i učiteljica Martina Vidak surađivali su na izvanškolskoj aktivnosti „Lasersko izrezivanje i graviranje“ te izvannastavnim aktivnostima „Tehnička radionica“ i „Quilling“. Tijekom aktivnosti, u programu ProgeCAD izrađen je natpis koji spaja logo Erasmus+ programa i logo škole, a pomoću laserskog uređaja natpis je izrezan i uokviren. Učenici su potom, pod vodstvom učiteljice Martine Vidak, natpis dodatno obradili i pretvorili u unikatne privjeske za ključeve, koje su poklonili djelatnicima škole povodom Erasmus+ dana. U drugoj radionici, pomoću vrtilice i uskih papirnatih vrpci, učenici su stvarali šarene quilling kompozicije koje okružuju Erasmus+ logo – simbol povezivanja, strpljenja i zajedničkog stvaranja.

Učitelj Željko Predojević povezao je Erasmus+ ciljeve s nastavno-metodičkim iskustvima stečenima na mobilnosti “Learning Outside the Classroom in Finland”. Proveo je izvanučioničku aktivnost „Stilska šetnja – jezik u pokretu“, u kojoj su učenici promatrali i slušali prirodu te svoje dojmove izražavali kroz onomatopeje, metafore i personifikacije. Aktivnost je spojila jezik i mindfulness te pokazala kako se učenje može pretvoriti u doživljaj, a jezik u pokret – živ, osjetilan i misaon.

Učitelj informatike Goran Podunavac napisao je tekst za pjesmu „Zgrabi Erasmus pod ruku!“, dok je glazba nastala uz pomoć alata umjetne inteligencije. Tijekom boravka s učenicima Osnovne škole Drenje u Ateni, pristizali su mu videozapisi iz Branjine, Kneževa i Popovca, od kojih je nastao videospot o Danima Erasmusa u našoj maloj baranjskoj školi. Posebno dojmljiv dio spota je milenijski videopozdrav iz Popovca, koji je snimio domar Ivica Šumiga, a u kojem sudjeluju učenici i djelatnici matične i područnih škola, šaljući poruku zajedništva, radosti i Erasmus+ duha. Na službenom školskom TikTok profilu možete pogledati cijele videozapise jer su za videospot preuzeti samo kratki isječci.

Sve su aktivnosti zajedno pokazale kako Erasmus+ potiče suradnju, kreativnost, motivaciju, praktične vještine, sigurnost u digitalnom prostoru i emocionalnu dobrobit učenika, stvarajući školu koja uči i osjeća.

Skip to content