Mindfulness radionice za učenike razredne nastave – „Diši i promatraj“

Objavljeno: 10. lipnja 2025.

Učenici razredne nastave Osnovne škole Popovac sudjelovali su u radionici mindfulnessa pod nazivom “Diši i promatraj”, koju je osmislila i vodila školska knjižničarka Marijana Kuna. Sudjelovanjem u radionicama učenici su iskoristili svoje postojeće znanje, naučili nove vještine i  tehnike koje im mogu pomoći poboljšati koncentraciju, upravljati stresom i usmjeriti pažnju na smirenost u učionici i izvan nje.

Mnogo toga možemo naučiti promatrajući prirodu.

  • Znatiželja, smirenost i disanje ključni su za vježbe koje su učenici isprobali:
  • Budi kao žaba
  • Budi kao drvo
  • Hodaj kao kornjača
  • Vježbe disanja: pomiriši cvijet, napuši  balon, morska zvijezda
  • body scanning – vođeno skeniranje tijela i prepoznavanje osjećaja i njihove manifestacije u tijelu.
  • Zagrli drvo – osjeti teksture kore, grane, lista, budi svjestan visine, širine
  • Zrcalni pokreti – uvježbaj svoje opažanje
  • Vježbe prizemljenja i aktiviranje svojim super osjetila: 5-4-3-2-1 ili 3-3-3

Vježbe za svakoga od 7-97

Stručna suradnica knjižničarka je s tečaja na Tenerifama donijela iskustvo provođenja vježbi uz korištenje tehnika koje mogu koristiti sve starosne skupine, a mogu pomoći u svakodnevnome životu kako bi poboljšali svoje opažanje  i uživali u sadašnjim trenutku.  Pažnja se u vježbama mindfulnessa može usmjeriti na vanjsku okolinu ili unutarnja iskustva. Učenicima razredne nastave bilo je zanimljivije i lakše usmjeriti pažnju na vanjsku okolinu jer još nisu ovladali izricanjem svojih emocija i misli.

Učenici su postali mindfull (prisutni u trenutku) uz pomoć:

  • promatranja
  • dodirivanja
  • mirisanja i disanja
  • slušanja
  • istraživanja
  • kretanja

Usmjerili su pažnju na ono važno i trenutačno, poboljšali koncentraciju i ostvarili sve preduvjete za bolji i smireniji rad.

Refleksija učenika pokretom i bojom

Učenici su pozitivno reagirali na sve radionice. Osjećali su se sigurno  opušteno jer su mogli birati u kojem će položaju izvoditi vježbe. Vremenski uvjeti su dozvolili izvođenje vježbi disanja izvan prostora škole što je dodatno omogućilo kvalitetnije aktiviranje svih osjetila i time obogatilo učeničko sudjelovanje.

Kretanje je omogućilo spoznaju opuštenosti, ali i umora, ugode i neugode. Igra otapanja ili zamrzavanja je pokazala učenicima koliko olako shvaćamo naše tijelo i koliko ga bespotrebno opterećujemo. Učenici su naučili izraziti svoje osjećaje kroz pokret.

Pri ulasku u učionicu objasnili su koja boja za njih predstavlja zadovoljstvo, sreću, mir, a koja nemir, tugu i žalost. Poticanje izricanja svoga mišljenja bez osuđivanja jedna je od predispozicija uspješnog vođenja radionica.  

Radionice su zaslužile pljesak i ružičastu boju, što znači da su polaznici zadovoljni aktivnostima.

Blic aktivnosti uvijek pri ruci

Svjesni mnogih ometača koji odvlače pozornost s uživanja i svjesnosti sadašnjeg trenutka, imamo mogućnost korištenja vježbi prizemljenja i disanja poput usmjerenog promatranja i disanja po obrascu (Morska zvijezda). Kako bi vježbe bile uspješne, treba biti uporan i koristiti ih kako bi dale dobre rezultate. One su alati koji nam mogu pomoći ukoliko nam pomoć zatreba.

Osmisliti i provesti radionicu bio je zadatak školske knjižničarke u okviru Erasmus+ projekta “What’s STRONG with you?” koji sufinancira Europska Unija.

Više fotografija pogledajte OVDJE!

Prilog: Mindfulness – radionice za razrednu nastavu – Erasmus+

Skip to content