Učenici razredne nastave Osnovne škole Popovac sudjelovali su u radionici mindfulnessa pod nazivom “Diši i promatraj”, koju je osmislila i vodila školska knjižničarka Marijana Kuna. Sudjelovanjem u radionicama učenici su iskoristili svoje postojeće znanje, naučili nove vještine i tehnike koje im mogu pomoći poboljšati koncentraciju, upravljati stresom i usmjeriti pažnju na smirenost u učionici i izvan nje.

Mnogo toga možemo naučiti promatrajući prirodu.
- Znatiželja, smirenost i disanje ključni su za vježbe koje su učenici isprobali:
- Budi kao žaba
- Budi kao drvo
- Hodaj kao kornjača
- Vježbe disanja: pomiriši cvijet, napuši balon, morska zvijezda
- body scanning – vođeno skeniranje tijela i prepoznavanje osjećaja i njihove manifestacije u tijelu.
- Zagrli drvo – osjeti teksture kore, grane, lista, budi svjestan visine, širine
- Zrcalni pokreti – uvježbaj svoje opažanje
- Vježbe prizemljenja i aktiviranje svojim super osjetila: 5-4-3-2-1 ili 3-3-3
Vježbe za svakoga od 7-97
Stručna suradnica knjižničarka je s tečaja na Tenerifama donijela iskustvo provođenja vježbi uz korištenje tehnika koje mogu koristiti sve starosne skupine, a mogu pomoći u svakodnevnome životu kako bi poboljšali svoje opažanje i uživali u sadašnjim trenutku. Pažnja se u vježbama mindfulnessa može usmjeriti na vanjsku okolinu ili unutarnja iskustva. Učenicima razredne nastave bilo je zanimljivije i lakše usmjeriti pažnju na vanjsku okolinu jer još nisu ovladali izricanjem svojih emocija i misli.
Učenici su postali mindfull (prisutni u trenutku) uz pomoć:
- promatranja
- dodirivanja
- mirisanja i disanja
- slušanja
- istraživanja
- kretanja
Usmjerili su pažnju na ono važno i trenutačno, poboljšali koncentraciju i ostvarili sve preduvjete za bolji i smireniji rad.
Refleksija učenika pokretom i bojom
Učenici su pozitivno reagirali na sve radionice. Osjećali su se sigurno opušteno jer su mogli birati u kojem će položaju izvoditi vježbe. Vremenski uvjeti su dozvolili izvođenje vježbi disanja izvan prostora škole što je dodatno omogućilo kvalitetnije aktiviranje svih osjetila i time obogatilo učeničko sudjelovanje.
Kretanje je omogućilo spoznaju opuštenosti, ali i umora, ugode i neugode. Igra otapanja ili zamrzavanja je pokazala učenicima koliko olako shvaćamo naše tijelo i koliko ga bespotrebno opterećujemo. Učenici su naučili izraziti svoje osjećaje kroz pokret.
Pri ulasku u učionicu objasnili su koja boja za njih predstavlja zadovoljstvo, sreću, mir, a koja nemir, tugu i žalost. Poticanje izricanja svoga mišljenja bez osuđivanja jedna je od predispozicija uspješnog vođenja radionica.
Radionice su zaslužile pljesak i ružičastu boju, što znači da su polaznici zadovoljni aktivnostima.
Blic aktivnosti uvijek pri ruci
Svjesni mnogih ometača koji odvlače pozornost s uživanja i svjesnosti sadašnjeg trenutka, imamo mogućnost korištenja vježbi prizemljenja i disanja poput usmjerenog promatranja i disanja po obrascu (Morska zvijezda). Kako bi vježbe bile uspješne, treba biti uporan i koristiti ih kako bi dale dobre rezultate. One su alati koji nam mogu pomoći ukoliko nam pomoć zatreba.
Osmisliti i provesti radionicu bio je zadatak školske knjižničarke u okviru Erasmus+ projekta “What’s STRONG with you?” koji sufinancira Europska Unija.
Više fotografija pogledajte OVDJE!
Prilog: Mindfulness – radionice za razrednu nastavu – Erasmus+