Rimsko iskustvo učiteljice Martine Vidak s IKT alatima

Objavljeno: 7. travnja 2025.

Učiteljica fizike i tehničke kulture Martina Vidak sudjelovala je na strukturiranom tečaju “ICT Tools for a Creative and Collaborative Classroom” u Rimu od 31. ožujka do 5. travnja 2025. Zajedno s kolegama iz Rumunjske, Portugala, Cipra i Hrvatske upoznala je brojne digitalne alate osmišljene kako bi nastavno gradivo učenicima bilo interaktivnije i poticalo njihovu aktivnu uključenost, a učiteljima donijela nove ideje, olakšala pripremu i obogatila svakodnevni rad.

Prvoga dana tečaja sudionici su se međusobno upoznali i dobili pregled aktivnosti koje ih očekuju. Voditelji su predstavili ciljeve programa, a kao prvi alat predstavljena im je platforma Miro – mrežna aplikacija za suradnički rad koja omogućuje prikupljanje ideja, vizualno planiranje i timsku suradnju u stvarnom vremenu.

Sljedećeg dana fokus je bio na digitalnim alatima za suradnju. Sudionici su istražili mogućnosti platforme GooseChase i izradili vlastite obrazovne zadatke. Upoznali su i ChatbotApp, alat za izradu obrazovnih chatbotova te MagicSchool – platformu koja omogućuje interaktivno učenje i uključuje simulirane razgovore s poznatim osobama iz povijesti – zanimljiv i angažiran način za usvajanje znanja.

Trećega dana naglasak je bio na kreativnom izražavanju pomoću digitalnih alata na iPad uređajima. Posebno je obrađena aplikacija Everyone Can Code koja se temelji na jednostavnim naredbama poput “naprijed”, “unatrag” i “lijevo” te učenike vodi prema razumijevanju složenijih programskih koncepata. Posjet Apple trgovini bio je dodatna inspiracija, nakon čega su sudionici ponovno koristili GooseChase u obliku timske igre na rimskim trgovima. Rješavali su zadatke, fotografirali lokacije i odgovarali na pitanja u interaktivnoj igri koja je potaknula istraživački duh i suradnju.

Četvrtoga dana tema je bila igrifikacija u nastavi, a iskustvo je obogaćeno posjetom Dječjem muzeju Rima (Explora – Il Museo dei Bambini di Roma). Ondje su sudionici sudjelovali u radionici izrade čestitki s električnim krugom, simbolično prikazujući kruženje otpada i važnost njegova održivog zbrinjavanja. Upoznali su se s nizom edukativnih igara i interaktivnih postaja koje potiču znatiželju, kreativnost i građanske kompetencije. Naglašena je uloga igre u razvoju rješavanja problema, suradnje i aktivnog sudjelovanja.

Peti dan bio je posvećen digitalnom pripovijedanju. Sudionici su koristili Book Creator za izradu multimedijskih e-knjiga, u kojima su kroz vlastite priče obradili svoje iskustvo boravka u Rimu. Ovakav način rada učenicima omogućuje kreativno izražavanje, kombiniranje teksta, slika, zvuka i videa. Završna evaluacija provedena je pomoću alata Classroomscreen, koji nudi praktične funkcionalnosti za nastavu: mjerač vremena, generator QR kodova, slučajni odabir imena te alat za pisanje na zaslonu. Dan je zaključen svečanom podjelom potvrda i pripremom za završni izlet.

Zadnjega dana uslijedila je šetnja Rimom, tijekom koje su sudionici posjetili baziliku sv. Marije u Trastevereu i baziliku sv. Cecilije, uz razgled rimskog podzemlja. Slijedila je šetnja uz rijeku Tiber, obogaćena pričama o ranoj kršćanskoj povijesti. Dan je završio u opuštenom ozračju, uz zahvale i oproštaje, čime je zaokruženo jedno bogato profesionalno i osobno iskustvo.

Mobilnost je ostvarena u okviru Erasmus+ projekta “What’s STRONG With You” koji sufinancira Europska unija.

Više fotografija pogledajte OVDJE!

Skip to content