U tekućoj školskoj godini učitelj Povijesti i Hrvatskoga jezika, Željko Predojević, provodio je s učenicima sedmih i osmih razreda školski projekt Zaslužni Baranjci iz društveno-humanističkoga područja. Cilj je bio učenike potaknuti na valoriziranje lokalne povijesti i baštine istražujući tko su zaslužni Baranjci, tj. ljudi koji su rodom iz Baranje, a da su postali uspješni ili da su zadužili regiju svojim znanstvenim ili kulturnim djelovanjem. Drugi cilj je bio da učenici uvide da i ljudi iz malih zajednica, poput onih u kojima oni odrastaju, mogu postati uspješni. Željelo se učenike osvijestiti da se uspjeh može postići u raznim poljima.
Projektna nastava izvodila se cijelu školsku godinu u sklopu nastavnih predmeta Povijest i Hrvatski jezik, a odgojno-obrazovni ishodi projekta usklađeni su s kurikulumom tih nastavnih predmeta. Prema kurikulumu nastavnog predmeta Hrvatski jezik jedan od odgojno-obrazovnih ishoda je da učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst, a takvi tekstovi mogu biti i biografije poznatih. Dok je prema kurikulumu nastavnog predmeta Povijest jedan od odgojno-obrazovnih ishoda da učenik analizira dinamiku i odnose pojedinaca i različitih društvenih skupina u 18. i 19. stoljeću za sedmi razred, a u 20. stoljeću za osmi razred. Navedeni ishodi su u skladu s ciljem projekta – proučiti biografije zaslužnih Baranjaca i pojasniti kako su oni zadužili regiju iz koje učenici potječu.
Biografije zaslužnih Baranjaca učenici su istraživali pomoću internetskih izvora poput Hrvatske enciklopedije i Wikipedije, a slikovne izvore istraživali su na platformi Europeana. Dobili su nastavni listić koji su trebali ispuniti, a kojim su trebali sažeti osnovne biografske podatke o istraživanoj osobi. U sljedećoj etapi projekta su na A2 nastavi Povijesti predstavili rezultate svojih istraživanja i zaključivali kakvu je ulogu imala istraživana osoba u lokalnoj ili nacionalnoj povijesti.
Tim je bio završen istraživački dio rada na projektu i prešli smo na kreativne zadatke. Svaki učenik trebao je izraditi poster o zaslužnom Baranjcu u digitalnom alatu Canva. Učenici su iz biografija istraživanih osoba trebali znati skratiti podatke na osnovne te ih digitalno urediti u obliku postera i time su razvijali digitalne kompetencije. Pri izradi postera vodili su se već im dobro poznatim pravilima što im je nastavnik pripremio za izradu školskog plakata, samo smo ih modificirali za potrebe izrade digitalnog postera.
U sklopu projekta naučili su tko su zaslužni Baranjci iz raznih područja djelovanja poput umjetnosti – dizajnerica i tekstilna umjetnica Otti Berger, konceptualna i vizualna umjetnica Kata Mijatović, književnici Delimir Rešicki i Mirko Hunjadi, zapisivači lokalne tradicije Jelka Mihaljev i Stjepan Brdarić , glazbenik Josef Angster, znanstvenici poput jezikoslovca Stjepana Sekereša i geografa Andrije Bognara, političar Jerko Zlatarić i mnogi drugi.
U prilogu se nalaze nastavni listić kojim su započeli svoj istraživački rad, upute za izradu školskog plakata i primjerak jednog od završnih učeničkih radova koji je izradila Hana Šimunek, učenica sedmog razreda. Ostale radove moći ćete vidjeti na Danu otvorenih vrata naše škole koji će se održati 20. lipnja.