U projektu „Obiteljska fotografija“ koji se provodio na nastavi Povijesti pod mentorstvom učitelja Željka Predojevića koristila se obiteljska fotografija kao analitički predmet za prikaz lokalne baštine, a krajnji produkt su kratki video uradci što su ih učenici uredili u raznim digitalnim alatima.
U uvodnoj etapi projekta učenici su s roditeljima birali fotografije koje su od značaja za analizu i razumijevanje lokalne povijesti i baštine. Riječ je o fotografijama snimljenim na kakvom značajnom lokalitetu ili koje su zabilježile kakav trenutak koji je važan za lokalnu zajednicu. Učenici u video uradcima predstavljajući fotografije objašnjavaju taj lokalitet ili trenutak kroz priču o svojoj obitelji. Podatke koje su uključili u video istražuju samostalnim istraživačkim radom uz učiteljeve instrukcije.
Ovako zamišljenim radom učenici: 1) provode kvalitetno vrijeme s roditeljima birajući fotografije; 2) na nastavi analizirajući fotografije uče o lokalnoj povijesti i baštini ; 3) uče vrednovati fotografiju kao povijesni izvor; 4) uče kako oblikovati narativ prema izabranim fotografijama i kako napisati scenarij; 5) razvijaju pozitivnu sliku o sebi snimajući video uradak u kojem predstavljaju svoje fotografije; 6) razvijaju pozitivnu sliku o lokalnoj zajednici; 7) razvijaju digitalne kompetencije učeći kako digitalizirati i uređivati fotografije i snimati i uređivati video uratke te 8) praktičnim radom usvajaju osnove o poštivanju autorskih prava u digitalnom okruženju.
Kada su učenici završili svoj video, zajedno smo ga odgledali i komentirali što je u njemu dobro, a što se još i kako može popraviti čime se potiče vršnjačko učenje i vrednovanje kao učenje. Projektom smo se dotakli raznih tema iz lokalne povijesti – od analize povijesti mjesta do Domovinskog rata. Ovdje ćemo postaviti jedan završni uradak učenice Gabrijele Horvat koja kroz obiteljske fotografije objašnjava povijest Kneževa, a ostale možete vidjeti na Danima otvorenih vrata naše škole koji će se održati 20. lipnja 2024.