U okviru cjelodnevne škole, u korelaciji nastave Povijesti i A2 nastave obogaćenog i potpomognutog učenja Hrvatskoga jezika, realiziran je projekt „Nadnaravna bića hrvatske tradicijske kulture“, koji je vodio učitelj Željko Predojević. Cilj projekta bio je upoznati učenice s tradicijskim vjerovanjima i razvijati istraživačke vještine kroz žanr predaje.
Tijekom nastave hrvatskoga jezika čitale su se i analizirale predaje – usmene priče koje tumače neobične pojave, bića i događaje povezane s određenim prostorima i vremenima. Predaje su poslužile kao temelj za istraživanje kulturne baštine, ali i za stvaralački rad.
Učenice su odabrale jedno nadnaravno biće koje ih je posebno zainteresiralo: vještice, more, tinitilića, vodenjaka i vile. Pomoću predaja, internetskih izvora, muzejskih zbirki i literature, istražile su gdje ta bića obitavaju, kako izgledaju i kakvu ulogu imaju u vjerovanjima zajednice.
Tijekom rada koristile su radne listiće za prikupljanje, obradu i interpretaciju podataka, a završna faza projekta bila je izrada plakata s ilustracijama i kraćim opisima, koji su potom izloženi u školskom hodniku.
Radni listići korišteni tijekom projekta nalaze se u prilogu.
Konačni rezultati projekta mogu se vidjeti na priloženim plakatima, koji vizualno i sadržajno predstavljaju nadnaravna bića iz hrvatske predajne baštine.
Projekt je pokazao kako se predaje mogu uspješno integrirati u nastavu, povezujući sadržaje jezika, povijesti i stvaralaštva, te potaknuti interes učenika za nematerijalnu kulturnu baštinu.




